Çalışmanın Hazırlanması ve Uygulanması
Proje kapsamımızda problem durumu okul müdürü başkanlığında toplanan öğretmen kurulunda tespit edildikten sonra alınacak tedbirlere ilişkin bir planlama ve hazırlık süreci oluşturulmuştur. Yapılacak faaliyetler bir plan dâhilinde proje ekibi tarafından sıraya konulmuş ve projeye başlanılmıştır.
Öncelikle benim sahnem faaliyetimizle okulumuz alt katında Okulumuzun alt katında boş olarak bulunan salona eski masaların demirleri kullanılarak sahne için yükselti yapıldı. Bu kargasın üzerine yine atıl durumdaki tahta kapı, çeşitli enlerdeki tahtalar kullanılarak zemin kaplaması yapıldı. Sahnenin ön bölümüne okulumuzun bahçesine döşenen atılmış parke taşlarından dekoratif yüzey yapıldı ve sahnenin üzeri halıyla kaplandı. Sahnenin arka duvarı beyaz yağlı boya ile boyandı. Asma tavana projeksiyon cihazı monte edildi ve cihazdan düşen görüntünün alanı belirlenerek bu alanın çerçevesine strafor köpükle çerçeve yapıldı. Çerçevenin etrafı görsellik katması için eskiciden alınan 4 adet pencere duvara montelendi. Etrafına yine strafor köpükle çerçeve yapılarak bu alanlar kahverengine boyandı. Pencerenin alt kısmına önce gri yağlı boya sonra da siyah yağlı boya ile taş deseni verildi. Sahne de kullanmak üzere kırık olan ana sınıfı oyuncak setinden gövdesi, yine kırık olan pano çerçevesi ile üst yüzeyi, kaplama kağıdıyla da çevresi kaplanarak konuşma kürsüsü yapıldı. Sahnenin iki yanına fon perdesi alınarak korniş ayağı ve korniş monte edilerek sahnenin dekor kısmı tamamlandı. Mevcut olan ses sistemi ve hoparlörlerin montajıyla sahne sistemi tamamen hazır hale getirilen sahnemizi öğrenci, öğretmen ve velilerimizin kullanımına sunduk.
Fiziksel alt yapısı hazırlanan sahne alanından sonra özellikle Belirli Gün ve haftaların kutlanmasında her sınıf bu alanı kullanmaya, gösterilerini bu alanda yapmaya başladı.
Yine Serbest etkinler dersi kapsamında belirlenecek derslere ilişkin veli ve öğrenci anketleri oluşturuldu. Gelen dönütler neticesinde "satranç , drama, zeka oyunları ve güzel yazı" dersleri belirlenmiştir. Bu derslerin içeriğine uygun olarak kullanılacak sınıfların malzeme temini ve sınıf donatım işleri yapılmaya başlanmıştır. 1-2 ve 3.sınıf ve her şubeden öğrencilerimiz zaman çizelgesi doğrultusunda haftanın dört günü dersin konusunda yeterlilik belgesi olan ve bu derse karşı ilgisi, yetkinliği olan öğretmenleri branşlaştırarak farklı bir sınıfta, öğretmenler eşliğinde aktif olarak "satranç, drama, zekâ oyunları ve güzel yazı" etkinliklerine katılmaları sağlandı. Etkinlik sınıflarında hangi gün hangi sınıf hangi dersi işleyecekleri ayrı bir ders programı yaparak öğrencilerimize ve öğretmenlerimize dağıtıldı.
Drama dersi ile beraber öğrencilerimiz hazırladıkları tiyatro, skeç, gösterilerini hem arkadaşlarına hem ailelerine izletme şansı buldular.
Bu süreçten sonra anlamada bu etkinliklere katılan öğrencilerimizin gelişimi gerek akademik anlamda artış göstermiş gerekse kendine güven, sorumluluk, kendini toplum önünde ifade edebilme yetisi gelişmiştir.
Yine bu sahnenin yapılmasıyla öğrencilerimize haftanın bir günü öğretmenlerimiz tarafından belirlenen filmler yıl boyunca izletilerek sinema keyfi okulda da yaşatılmaya çalışılmıştır.
Okulumuz merkeze çok yakın gibi olsa da öğrencilerimizin çoğu il merkezinin sağladığı bir çok imkana (sosyal etkinler, saha ziyaretleri, kültürel faaliyetler) katılmamış/katılamamış olması tüm bu etkinlikleri imkanlar ölçüsünde öğretmen olarak bizim yapmamıza gerekçe olmuştur. Unutulmamalıdır ki okullar yaşam alanı olmalı öğrenciler severek, eğelenerek okula gelmeli ve her yeni bir gün onun ufkuna bir şey eklemelidir.